"שוק הנדל"ן יצא לחלוטין משליטה!"

    דוד קורצווייל No Comments on "שוק הנדל"ן יצא לחלוטין משליטה!"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אומר על נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו ולפיהם מחיר דירת 4 חדרים בת"א קפץ ב-10 אחוזים בשנת 2013 ל2.75 מיליון שקלים. מעידים על אובדן שליטה מוחלט של הממשלה ומקבלי החלטות על מחירי הדיור.

    "לצערי, מדובר בעליית מחירים בהחלט לא סבירה שהינה בראש ובראשונה תוצאה של אובדן אמון מוחלט של המעמד הבינוני במדיניות הכלכלית בכללית ומדיניות הנדל"ן בפרט. העלייה היא בעיקר תוצאה של רכישת דירות ע"י משקיעים מהמעמד הבינוני המעוניינים בדירה נוספת לפנסיה על כל צרה שלא תבוא , ובד בבד כתוצאה במחסור גובר והולך בהיצע הדיור באיזור הביקוש. העובדה שעליות המחירים באות לידי ביטוי כמעט בכל הערים בארץ מעידה על מצוקה שאותה ניתן לפתור בשלשה אופנים עיקריים: אחד, החזרת אמון הרוכשים ע"י צעדים אופרטיביים שירגיעו באופן מיידי את שוק הנדל"ן והקמת גוף ממשלתי אחד שיחלוש על הנושא ויהיה כפוף ישירות לראש הממשלה. שתיים, הגדלה מידית של ההיצע התכנוני והשיווקי באמצעות קיצור פישוט הליכים בירוקרטים ורפורמה בחוק התכנון הבניה המיושן. שלוש, סימון כל מרכזי הערים הוותיקות כיעד לאומי לפינוי בינוי שייצר כחצי מיליון דירות חדשות! במהלך 20 השנים הקרובות".

    יוסי חסון , מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, סבור אחרת, לדבריו רק תמ"א 38 המהווה תהליך יעיל, פשוט ומקוצר להתחדשות עירונית, יוכל לייצר בטווח הקצר והבינוני את הפתרונות הנדרשים. חסון מדגיש, כי כיום רק אחוז קטן מהפוטנציאל של התמ"א 38 בא לידי ביטוי וניתן בנקל ע"י הנחיות ברורות לראשי ערים להגדיל פי עשרה מכ-3000 כיום לכ30,000 יחידות דיור ויותר במסגרת זו כבר השנה. כמו כן, מוסיף חסון, קידום תוכנית זו תרגיע את השוק, תחזק את מרכזי הערים הוותיקות, תשביח את אוכלוסייתן , תביא ארנונות משמעותיות לערים, כך שכולם ייהנו.



    0 תגובות